Медіа майбутнього

Чому і як«:DRONEVAR»

Як контентно представлені середовища життя України, її природні ландшафти, об’єкти культурної спадщини у 2018 році у глобальному світі медіа?

Яким є прихований потенціал українців покоління Y (міленіалів), народженого в епоху становлення цифрового світу?

Чому ці питання мають хвилювати сучасників і чому ми маємо обов’язково на них відповісти?

З 2014 року світ українця змінився назавжди. Він став децентралізованим, потоковим, відкритим. Але перед цим він пройшов етап тотальної розгубленості, невпевненості і навіть розпачу. Ми вперше за тривалий історичний час зіткнулися з абсолютно новою парадигмою звичного існування, викликаною втратою безпекового комфорту. У глобальному масштабі 2014 року цивілізація зіткнулась з неоварварством. Українці як частка цієї глобальної цивілізації опинились на вістрі цього протистояння. З тих пір світ для нас став стрімко змінюватися. Одна з таких змін набула форм тотальної діджиталізації.

З 2014 року країна «пише» справжню історію через призму об’єктивів дронів та портативних екшнкамер.  

Покоління Y фіксує всі зміни, щоб історія ніколи не повторилася знов, особливо у негативах і провалах.

29 травня на Поштовій площі столиці  о 18:00 відбудеться дебютний показ блоку «DRONE MEDIA AWARDS» від «:DRONEVAR» в межах кінофестивалю «Молодість». 

Безпілотник і портативні камери вже чотири роки є частиною історичної пам’яті країни. Від Майдану гідності до АТО, від мрій до віри – новітня машина бачення є повсякденним партнером і лакмусовим папірцем, що створює візуальні підтвердження незворотності змін.

Світ вперше стає єдиним планетарним простором всіх людей із загальною версією реальності.

Для початку нагадаю про «:DRONEVAR». Яккультурно-технологічна подія він відбувся у місті Ужгород в 2017 році на території історичногокомплексу «Ужгородський замок» (технологічна частина) та мистецького центру «ILKO Gallery» (культурна частина).

Захисний рів Ужгородський замок 2017 рік

Поєднання культурних і цифрових кодів у єдиний контентний продукт продемонструвало реальний сьогоднішній контент України для глобальних медіа: світанок йога на галявині замку, три дні дрон рейсингу в захисному рові середньовічного замку – перший Кубок Східної Європи на території України, імерсивний перформенс «перетікання» в «ILKO Gallery» у лайврежимі продемонстрував перехід з живого у вічне, перший показ контенту знятого дронами і портативними екшнкамерами як модерний напрям нових медіа.

«ILKO Gallery»

Такою була частина освітньої складової кейсу. Громада міста Ужгород мала змогу на власні очі побачити і відчути якими різними можуть бути у ХХІ столітті підходи до промо-менеджменту культурної спадщини.

Захисний рів Ужгородського замку

Інноваційною складовою кейсу є проект з оцифрування замків Закарпаття та їх перенесення до кіберпростору з можливими VR/AR (віртуальна і доповнена реальність), активностями для відвідувачів як у фізично-аналоговому світі, так і у глобальному цифровому.

Наша мета гідна уваги інших людей.  

У 2018 році наш кейс було відібрано Міністерством культури України для публічного представлення для європейських партнерів під часміжнародого семінару в Харкові

http://mincult.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=245357881

«Культурна спадщина як ресурс розвитку. Можливості в рамках європейських програм» , ініційованого Міністерством культури України в межах Року збереження культурної спадщини.

Багато століть людство існувало у фізичномусвіті, який має свої коди, а саме – культурні. До культурних кодів відноситься матеріальна і нематеріальна культурна спадщина держави.

Якою буде культура і її похідна – культурна спадщина України у ХХІ столітті?

«DRONE MEDIA AWARDS» оперує новими каналами та інструментами, щоб зберігати, передавати й подавати інформацію або дані про сучасні потенціали мрій українців та динамік у середовищах життя держави у режимі 4.0 (четвертої промислової революції) в єдину планетарну версію реальності.

«DMA» від «:DRONEVAR» це дебют нових медіа і авторів в Україні.

З кінця ХІХ століття людство існувало у світі аналогових медіа. Це гібридний вимір, що піддається спотворенню даних та викривленню реальності під тиском постійної терористичної загрози

У 2018 році можна з впевненістю стверджувати, що відбувається стрімке насичення фізичного світу електронно-цифровими пристроями, засобами, системами та налагодження електронно-комунікаційного обміну між ними, що фактично уможливлює інтегральну взаємодію віртуального та фізичного, тобто створює кіберфізичний вимір.

Осмислення і прийняття нового, кіберфізичного виміру прискорює створення та розвиток цифрової інфраструктури як основи для використання переваг цифрових сервісів у повсякденному житті українця.

 

Світ вперше стає єдиним планетарним простором усіх людей із загальною версією реальності.

 Сфера застосування контентних потенціалів креативних індустрій в безпековому секторі відкриває горизонти динамічних потенціалів. У поєднанні з кодами середовищ життя – це потенційні туристичні активності та формування гідності у громад країни через інструмент візуальної самоідентифікації особистості і середовища його життя.

Ужгородський замок

При застосуванні комунікаційно-контентногодизайну ноосферних цінностей Майданного дискурсу (Гідність, Партнерство, Довіра) – це шанс на успішну державу дії у режимі світу 4.0.

«:DRONEVAR» це не лише про кіно, про безпілотники, про фестивалі.

«:DVAR» це про образну культуру як складову нації, це про інструменти трансляції (і трансформації) справжнього українського суспільства в глобальний світ медіа.

Євген Забарило, голова громадського об‘єднання «Культурна платформа Закарпаття»