Міністр культури України Євген Нищук:
“Всі вважають, що культурна спадщина це щось давнє, тисячолітньої давнини. Ми маємо по іншому переглянути ці процеси. І думаю, що сьогодні ми обговоримо нові можливості, зокрема, це технологічні та інноваційні речі, які інакше представлятимуть нашу культурну спадщину“.
У Харкові відбувся міжнародний семінар «Культурна спадщина як ресурс розвитку. Можливості в рамках європейських програм», ініційований Міністерством культури України в рамках Року охорони культурної спадщини.
«Сьогодні ми дізнаємось про те, як культурна спадщина може стати ресурсом розвитку та, знайомимося з європейським досвідом. Зараз Мінкультури докладає усіх зусиль для того, щоб культура і культурна спадщина знаходились у центі урядового порядку денного, оскільки це значною мірою сприяє зміцненню соціальної згуртованості суспільства та є важливим фактором сталого розвитку країни. Ті проблеми і виклики, які ми сьогодні обговорюватимемо під час семінару, є багато в чому спільними з нашими європейськими партнерами. Особливо в час глобалізації, коли культуру можуть використовувати як пропаганду. Разом з тим, ми маємо і певні особливості – військова агресія з боку РФ. Перед нами постали виклики, які потрібно спільно вирішувати, адже вони можуть виникнути будь-де, в будь-якій країні світу. Перед нами стоїть важливе завдання – захистити в умовах окупації та анексії культурне надбання не лише України, а й всесвітньої спадщини. І я щиро вдячний, що в цих процесах ми маємо важливих партнерів», – наголосив міністр.
http://mincult.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=245357915&cat_id=244895180

Основною темою цьогорічної конференції міністрів культури країн Ради Європи, яка проводилася напередодні Всесвітнього економічного форуму у Давосі, було визначено – культуру урбаністичну, культуру середовища проживання, культуру архітектури, де непересічну роль грає саме культурна спадщина в усіх її аспектах.
“Ми свідомо обрали FABRIKA.space місцем проведення нашого семінару. Фабрична будівля 1933 року, індустріальна спадщина, довгий час занедбана, отримала нове життя і стала прикладом розумного та дбайливого використання , а також прикладом того, як приватна або громадська ініціатива з ревіталізації міської спадщини згуртовує навколо себе людей” – зазначив Євген Нищук.
Під час семінару відбулися презентація програм, ініціатив та проектів Європейського Союзу та Ради Європи – «Європейський рік культурної спадщини», «Ініціативи Ради Європи в сфері культурної спадщини», «Європейські культурні маршрути», спрямованих на поширення обізнаності про культурну спадщину як важливий ресурс розвитку регіонів та як основу соціальної згуртованості місцевих громад.
В рамках події були представлені кращі європейські та вітчизняні практики:
- Рамон Монте, координатор культурного маршруту «Prehistoric Rock Art Trails» (Іспанія);
- Віктор Соренссен, координатор культурного маршруту «JewishHeritage» (Іспанія);
- Кароліна Фішер, директор культурного маршруту «Via Regia» (Німеччина);
- Еліса Джованетті, президент культурного маршруту «ATRIUM» (Італія);
- Євген Забарило, ГО«Культурна платформа Закарпаття» (Україна);
- Федір Бойцов, голова ГО Pixelated Realities(Україна);
- Петро Вихопень, міський голова Жовкви (Україна);

Однією з 4-х кращих українських практик з застосування ширших політик у збереженні та розвитку об‘єктів культурної спадщини України, Мінкультом було обрано – мультидисциплінарний кейс культурно-технологічної спрямованості “ВСЕРЕДИНІКОДУ” від ГО «Культурна платформа Закарпаття».
“ВСЕРЕДИНІКОДУ” – це поєднання, фізичної і цифрової сфер життя у мистецьку подію нового формату кіберфізічного простору. Багато століть людство існувало у фізично-аналоговому світі, який має свої коди, а саме – культурні коди. До культурних кодів відноситься: матеріальна і нематеріальна культурна спадщина держави.

У 2018 році можна з впевненістю стверджувати, що відбувається стрімке насичення фізичного світу електронно-цифровими пристроями, засобами, системами та налагодження електронно-комунікаційного обміну між ними, що фактично уможливлює інтегральну взаємодію віртуального та фізичного, тобто створює кіберфізичний простір.

Створений простір, також має свох коди, що через призму сприйняття людиною трансформуються в образи цифрового міфу (ментальні об‘єкти). Осмислення і прийняття нового, кіберфізичного виміру – прискорює створення та розвиток цифрових інфраструктур як основи використання переваг цифрового світу у повсякденному житті.
Частиною мульдисциплінарного кейсу “ВСЕРЕДИНІКОДУ” – є перший в Україні культурно-технологічний фестиваль “:DRONEVAR”.
Візія, якого – змовити новітні високотехнологічні розумні бавки (гаджети) із українським культурним кодом на Закарпатському майданчику, де багато сторіч перетиналися цивілізаційні магістралі й нашаровувалися унікальні цінністні, мистецькі та побутові матриці.